Начало » Новини » Страната
07.04.2020 г.

Търговските обекти се задължават да обособят площи, в които да се предлагат български продукти

Проектът на Постановление
Търговските обекти се задължават да обособят площи, в които да се предлагат български продукти

Министерство на земеделието, храните и горите предлага в търговските обекти да бъде излагана повече българска продукция на местни (регионални) производители в съответния обект. Регионалните производители са производители или организации на производители с място на осъществяване на дейност на територията на областта, в която се намира съответният търговски обект или до 200 км. от областния център.

Търговските обекти се задължават да обособят площи, в които да се предлагат само мляко и млечни продукти от българско сурово мляко; риба и рибни продукти; месо и месни продукти; ориз; брашно; хляб; яйца и яйчни продукти; масла и мазнини; мед; картофи и кореноплодни; зеленчуци – сурови (полски и оранжерийни), сготвени, консервирани, замразени, изсушени, ферментирали, зеленчукови сокове; плодове – пресни (полски и оранжерийни), замразени, изсушени, консервирани, под формата на нектари и плодови сокове, конфитюри, мармалади, желета и компоти; месни и месно-растителни консерви; готови за консумация храни в консервиран, замразен, концентриран или изсушен вид. Проектът на Постановление бе изпратен до всички заинтересовани страни за становище, съобщиха от пресцентъра на МЗХГ. Той е иницииран след комуникация между МЗХГ и Сдружението за модерна търговия, която имаше за цел да стимулира доброволно търговските вериги да подкрепят българското производство и българските производители. Разговорите не доведоха до никакви действия и разбиране от страна на частните операторите, което наложи настоящото предложение. С него не се въвеждат регулации в дейността на частните оператори, а само задължава обектите да предлагат продукцията на местни български производители.

Позицията на Сдружението за модерна търговия, която бе разпространена в медиите, е манипулативна по отношение на заплахите за покачване на цените. В предложените текстове има само въвеждане на едно единствено задължение - площи за предлагане на продукцията на местното население. По никакъв начин обособяването на площи, специално определени за български продукти не би могло да бъде намеса в прилаганите модели на търговските вериги, още по-малко фактор за нарастване на цените на стоките.

Действията на Министерството са насочени в подкрепа на българското производство, на малките и местни производители запазване на поминъка им.

Голяма част от родната продукцията е насочена към ресторантьорството и хотелиерството, които заради пандемията в момента са затворени. Чрез монополното си положение на пазара в България, търговските вериги могат да помогнат за съхраняването на българските земеделски производители, а не да злоупотребяват с тяхната ниска организираност и недостатъчна логистична подготвеност.

Местната българска продукция е по-свежа, по-прясна и по-позната, тя е част от местния бит и култура. Потребителите трябва да имат право на достъп до местното производство, а техен е изборът какво ще предпочетат.

МЗХГ следи ценовото равнище на основните хранителни стоки, и ако сметнем, че има необосновано повишаване на цените на българското производство, сме в правото си да предприемем съответните мерки.

Търговските обекти се задължават да обособят площи, в които да се предлагат български продукти
5092

Последни материали
Виж
Предстои хуманно умъртвяване на птиците
Откриха птичи грип във ферма с 28 500 кокошки-носачки в Асеновград
Поскъпнала е единствено захарта
Цените на храните в света са на 17-месечно дъно
След поредния провален сезон производителите се замислят за алтернативи
Градушки довършиха реколтата от костилкови плодове в Италия
Особено силен е ръстът при млечните и преработените месни продукти
Износът на животинска продукция от Литва расте въпреки коронавируса
Фонд „Земеделие”
От 6 юли започва втори прием по мярката за инвестиции във винарни
Важно!
Биопроизводителите с орязани субсидии да направят спешна справка, предупреждават от фонд „Земеделие”
Свързани материали
Виж
Всички трябва да бъдат със статут на екологични обекти
Lidl получи 100 милиона евро от Credit Agricole за нови 31 магазина в Румъния
Цени на яйца в различните търговски обекти в страната
Седмична ценова справка
Цените на яйцата паднаха със стотинка
„Метро“ вече има договори със 100 дребни фермери за доставка на пресни храни
И това е политика
Германски супермаркети спират да зареждат плодове и зеленчуци, обработвани с вредни за пчелите инсектициди
Цени на яйца в страната през седмицата
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2020
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам